Πώς να βελτιστοποιήσετε τις φωτογραφίες των προϊόντων σας
Για τους ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων, ο σωστός σχεδιασμός και το έξυπνο «στήσιμο» του e-shop τους είναι ύψιστης σημασίας.
Στην πραγματικότητα, όσο ποιοτικά και αν είναι τα προϊόντα σας, ή όσο αναλυτικές και αν είναι οι περιγραφές που τα συνοδεύουν, τίποτα δε θεωρείται πιο σημαντικό από τις ίδιες τις φωτογραφίες των προϊόντων σας. Η βελτιστοποίηση των φωτογραφιών που χρησιμοποιείτε για κάθε προϊόν είναι ένας εύκολος τρόπος να αυξήσετε την κίνηση στον ιστότοπο σας. Συνεπώς θα αυξηθούν και οι ηλεκτρονικές σας πωλήσεις! Παράλληλα, αυτό αποτελεί μια πολύ καλή κίνηση, ώστε να μειώσετε και το ποσοστό εγκατάλειψης του καλαθιού των αγορών στο e-shop σας (το λεγόμενο Shopping Cart abandonment).
Σε αυτό το άρθρο θα αναφέρουμε 6 «έξυπνους» τρόπους με τους οποίους μπορείτε να ανακαλύψετε το πώς να βελτιστοποιήσετε τις φωτογραφίες των προϊόντων σας γρήγορα και εύκολα. Έτσι, θα μπορέσετε να αυξήσετε και τις πωλήσεις σας, κάτι που αποτελεί το βασικό σας στόχο ως επιχειρηματιές!
1ος τρόπος: Επιλέξτε φωτογραφίες υψηλής ποιότητας
Το να κάνετε «εκπτώσεις» στην ποιότητα των φωτογραφιών σας είναι το χειρότερο πράγμα όσον αφορά την επιτυχία του e-shop σας! Πάντοτε να βάζετε τις φωτογραφίες με την υψηλότερη ποιότητα πρώτες. Όπως είναι λογικό, οι πελάτες σας θέλουν να βλέπουν την καλύτερη εικόνα από το προϊόν σας και όχι φωτογραφίες χαμηλής ανάλυσης. Όσο πιο ποιοτικές είναι, τόσο το καλύτερο. Οι πελάτες σας θα καταλάβουν ακριβώς πώς είναι το προϊόν σας και θα δουν κάθε λεπτομέρεια.
2ος τρόπος: Όσο μεγαλύτερες είναι οι φωτογραφίες σας τόσο το καλύτερο
Είναι καλύτερο να επιλέγετε φωτογραφίες ανάμεσα στα 800-1200 pixels. Εάν έχετε μεγάλες και υψηλής ποιότητας εικόνες είναι ευκολότερο για τους δυνητικούς σας πελάτες να καταλάβουν αν το προϊόν σας έχει τις προδιαγραφές και τα εξωτερικά χαρακτηριστικά που περιγράφονται. Αυτό θα τους κάνει λιγότερο διστακτικούς και πιο πρόθυμους να προβούν στην αγορά του.
Επιπλέον, οι μεγάλες φωτογραφίες σας δίνουν τη δυνατότητα να προσθέσετε τη λειτουργία τoυ zoom. Έτσι, οι πελάτες σας πατώντας πάνω στο εκάστοτε προϊόν θα μπορούν να κάνουν μεγέθυνση στην εικόνα και να διακρίνουν λεπτομέρειες που ενδεχομένως να μη βλέπουν με την πρώτη ματιά.
3ος τρόπος: Χρησιμοποιήστε λευκό φόντο
Μία επίσης καλή επιλογή είναι να έχετε λευκό φόντο σε κάθε προϊόν σας. Όλη η προσοχή των πελατών σας να εστιαστεί στο ίδιο το προϊόν και όχι σε αυτό που βρίσκεται πίσω του. Έτσι δίνετε μια πιο επαγγελματική αίσθηση στις φωτογραφίες σας. Το να αφαιρέσετε το φόντο σε περίπτωση που δεν είναι λευκό, δεν αποτελεί δύσκολη υπόθεση.
Ο πιο εύκολος τρόπος για να απομακρύνετε το φόντο είναι να χρησιμοποιήσετε το PenTool στο Adobe Photoshop. Το εργαλείο αυτό σας δίνει τη δυνατότητα να περικόψετε την εικόνα με το προϊόν σας όπως εσείς επιθυμείτε, προκειμένου να φαίνεται μόνο αυτό στην τελική εικόνα, ενώ ταυτόχρονα το τοποθετεί σε λευκό φόντο. Ειδικότερα, αν είστε εξοικειωμένοι με το Photoshop τότε θα σας φανεί αρκετά εύκολο.
4ος τρόπος: Παρέχετε πολλές και διαφορετικές φωτογραφίες για κάθε προϊόν σας
Είναι γεγονός πως οι καταναλωτές είναι πολύ επιλεκτικοί στις αγορές τους. Είναι πολύ σημαντικό να τους παρέχετε πολλές φωτογραφίες για κάθε προϊόν και μάλιστα από διαφορετικές οπτικές γωνίες. Με τον τρόπο αυτό θα έχουν μια ολοκληρωμένη εικόνα και άποψη για το προϊόν σας. Εάν για παράδειγμα, έχετε ένα e-shop με παπούτσια τότε είναι καλό να έχετε φωτογραφίες που παρουσιάζουν το προϊόν σας από διαφορετικές οπτικές γωνίες.
5ος τρόπος: Χρησιμοποιείστε ALT Text για κάθε φωτογραφία
Για να επιτύχετε τη βελτιστοποίηση των εικόνων στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα, χρειάζεται να προσθέσετε ALT Text (Εναλλακτικό κείμενο) στις εικόνες. Το ALT Text λειτουργεί ως τρόπος περιγραφής της εικόνας σας, εμφανίζοντας το κείμενο εάν η εικόνα αντιμετωπίσει προβλήματα φόρτωσης. Σημαντικό είναι να επιλέγετε λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με την απεικόνιση, παρέχοντας στους επισκέπτες μια σαφή εικόνα του περιεχομένου.
Με αυτόν τον τρόπο, πέρα από τη βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη, παρέχετε επιπλέον πληροφορίες στις μηχανές αναζήτησης για το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας. Επομένως, αυξάνεται η πιθανότητα περισσότερων επισκεπτών προς το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.
Γενικότερα, θα λέγαμε πως η βελτιστοποίηση των εικόνων είναι μία πολύ καλή τεχνική που αφορά το On–page SEO.
6ος τρόπος: Μειώστε το μέγεθος του αρχείου κάθε φωτογραφίας σας (βελτιστοποιήσετε τις φωτογραφίες)
Η ταχύτητα εμφάνισης των εικόνων αποτελεί εξίσου σημαντικό παράγοντα για την αύξηση της κίνησης στο eshop σας. Θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε είναι πως το μέγεθος του αρχείου και το μέγεθος της φωτογραφίας δεν είναι το ίδιο πράγμα. Όταν μιλάμε για μέγεθος της εικόνας, εννοούμε τις διαστάσεις της σε ύψος και πλάτος. Το μέγεθος αρχείου αφορά το συνολικό χώρο που καταλαμβάνει η εικόνα ως αρχείο σε bytes (KM, MB, GB κ.τ.λ.).
Ενώ προηγουμένως αναφέραμε πως είναι καλό οι φωτογραφίες σας να έχουν μεγάλο μέγεθος, σε αυτή την περίπτωση όταν μιλάμε για μέγεθος αρχείου ισχύει το αντίθετο. Όσο μικρότερο είναι, τόσο το καλύτερο για την ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας σας. Ο πιο εύκολος τρόπος να μειώσετε το μέγεθος των αρχείων των φωτογραφιών σας χωρίς να έχετε σημαντικά προβλήματα στην ποιότητα τους είναι να χρησιμοποίησετε το εργαλείο ‘Save for Web’ στο Adobe Photoshop.